Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for Seniorhjælp ApS
CVR 43631195
Aarhus, d. 1. november 2022

Dataansvar for Seniorhjælp ApS

Virksomheden behandler personoplysninger, og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af gennemsigtig behandling.

Generelt for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra legitime interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.

 

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Seniorhjælp ApS er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

 

Kontaktdata

Indehaver af Seniorhjælp ApS, Christina Skou Sauer

Ole Rømers Gade 5

8000 Aarhus C

Telefon 29 99 96 11

kontakt@seniorhjælp.dk

www.seniorhjælp.dk

 

Herfra modtager vi oplysningerne

Oplysningerne modtages fra kunden ved booking af aftale.

 

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende oplysninger:

  • Kundeoplysninger (Almindelige personoplysninger, som Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-mail og kontonummer
  • Personoplysninger, der er tillagt højere grad af beskyttelse: Der behandles ingen personoplysninger, der er at betragte som særligt følsomme.

 

Virksomhedens formål med behandling af disse personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

 

Lovlige grunde er særligt:

  • Behandling med samtykke
  • Behandling efter lovkrav
  • Virksomhedens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen=
  • At det er nødvendigt for at udføre den ønskede service

 

Formål med behandling af kundeoplysninger:

  • Opfyldelse af den aftalte service mellem kunden og Seniorhjælp ApS
  • Fakturering/bogholderi

 

Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser

I det omfang, vi behandler dine personoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede interesser som

  • Af praktiske og administrative hensyn samt lovkrav, opbevares dine almindelige oplysninger i 5 år efter sidste fakturering
  • Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for nogle kunder behandles oplysninger om pårørende
  • Bevaring af anonymiserede oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende.

 

Samtykke

Typisk vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet tidligere i dette dokument.

 

Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.

 

Videregivelse af dine personoplysninger

Vi videregiver personoplysninger til ekstern bogholder/revisor i forbindelse med bogholderi og revision.

Der foreligger databehandleraftale.

 

Nuværende eksterne bogholder

Pia Schäfer – Bogholder

Syrenvej 12

8240 Risskov

CVR 41823240

 

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra sidste fakturering i overensstemmelse med følgende kriterier:

  • Af praktiske og administrative hensyn samt lovkrav, opbevarer vi dine almindelige personoplysninger i op til 5 år efter sidste fakturering.

 

 

 

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til indsigt i egne personoplysninger
  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
  • Retten til berigtigelse
  • Retten til sletning
  • Retten til indsigelse
  • Retten til begrænsning af data
  • Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)

 

Du kan gøre brug af dine rettigheder eller gøre indsigelse mod vores behandling ved at henvende dig til den dataansvarlige.

 

Hvis du henvender dig for at få slettet eller rettet i dine personoplysninger, undersøger vi om betingelserne er opfyldt, for derefter at udføre dine ønskede sletning eller ændring hurtigst muligt.

 

Du kan altid indgive en klage til fx Datatilsynet.

 

Revalidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i dokumentet blive ændret.

Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være at finde på vores webside.

Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.